Hoe krijg je de beste prijs bij het verkopen van je auto

27 Sep 2020

Hoe krijg je de beste prijs bij het verkopen van je auto

  • Het is vrij gemakkelijk te begrijpen dat een schonere auto waarschijnlijk wordt verkocht dan een vuile, maar heeft u ook papierwerk om uw bewering te staven dat de auto alleen bij de dealer is onderhouden?
  • U wilt natuurlijk de beste prijs krijgen, maar "agressieve onderhandelingen" werken beter in Star Wars dan bij een dealer bij wie u uw auto wilt kopen.
  • Er is een speciaal soort voertuig geschiedenisrapport dat u kunt krijgen als u een elektrische auto verkoopt, dankzij een nieuwe startup genaamd Recurrent.

Er is tegenwoordig nog steeds veel vraag naar gebruikte auto's en, zoals we vorige week al zeiden, kan dat verkopers de overhand geven. Maar als iedereen weet dat ze op dit moment een goede deal voor hun oude auto kunnen krijgen, hoe kun je er dan voor zorgen dat jouw rit opvalt?

De meeste verkopers kunnen de basisprincipes noemen, zoals het hebben van goede, schone foto's van de auto als je deze online plaatst, maar Joe Neiman, chief customer success officer bij ACV Auctions, zegt dat je die sissende een beetje meer door te laten zien wat je hebt gedaan om de auto in goede staat te houden. Als u de auto alleen bij de dealer heeft laten onderhouden, neem dan bijvoorbeeld die papieren mee. Je wilt het voertuig ook in "inruil-klaar" -conditie hebben, zei hij, dus zorg ervoor dat het schoon is en geen onnodige spullen bevat.

"De staat waarin je je auto aanbiedt, vertegenwoordigt het onderhoud ervan voor de duur van uw eigendom, 'zei Neiman tegen Car and Driver. "Het is ook de moeite waard om wat extra geld uit te geven aan een professioneel detail voordat je naar de dealer gaat en vervolgens ter plaatse over je inspanningen praat."

Nieman, zelf een voormalige dealer van tweedehandswagens, zegt dat als je met een dealer gaat werken, het het beste is om informatie te krijgen over je eigen auto - waar de titel is, als je nog steeds geld schuldig bent, enz. - en openhartig te zijn over de status. Dat soort ongecompliceerde houding zou moeten worden overgedragen naar de geldfase, zei hij, eraan toevoegend dat het onwaarschijnlijk is dat agressief onderhandelen je een betere deal zal opleveren.

"Wees vriendelijk en zelfverzekerd bij het onderhandelen over prijs, en onthoud dat dealers experts zijn die de basis van het proces begrijpen", zei hij. "Hardballen spelen wordt niet aangeraden, het zal de dealer waarschijnlijk minder bereid maken om met je samen te werken."

Neiman's laatste tip is om ongeveer een halve tank benzine in de auto te laten als je breng het naar een potentiële verkoper.

"Een dealer beoordeelt de waarde van uw auto op basis van verschillende factoren, en de hoeveelheid gas in de tank is een indicator van hoeveel waarde de auto voor u als verkoper heeft", zei hij. "Als je een inruil binnenloopt met het gaslicht aan, krijg je de indruk dat je het leven uit je auto hebt geperst en er klaar voor bent om er vanaf te lopen. Dit geeft dealers de mogelijkheid om een ​​lagere waarde te bieden, plus je kunt niet in de auto springen om ergens anders heen te gaan. "

De nieuwe wereld van het verkopen van elektrische auto's

Er is een enigszins vergelijkbare, en zeker lagere uitstootfactor waarmee rekening moet worden gehouden op basis van de energie die uw auto gebruikt als u proberen om een ​​elektrisch voertuig te verkopen. Een koper van een gebruikte auto laten vragen om een ​​voertuiggeschiedenisrapport van een plaats als Carfax of AutoCheck is tegenwoordig relatief standaard, maar EV's introduceren een nieuwe rimpel in het herkomstspel. Hoewel traditionele rapporten u veel kunnen vertellen over de geschiedenis van een auto-ongeluk, wat als u een vraag heeft over het accupakket van een elektrische auto? Het antwoord zou terugkerend kunnen zijn.

Recurrent, een nieuwe startup in Seattle, is het eerste bedrijf dat autokopers een onafhankelijk rapport van een derde partij aanbiedt over de batterijduur en het bereik van een gebruikte elektrische auto. Het kan verkopers ook helpen om het meeste uit hun gebruikte elektrische wagen te halen, vertelde CEO Scott Case aan Car and Driver.

"De batterijstatus is de nieuwe kilometerteller voor elektrische auto's", aldus Case. "Je zou een elektrische auto kunnen verkopen met een geweldige batterij die net als nieuw is, maar potentiële kopers geven korting omdat er veel kilometers worden gereden. Dat is waar onze rapporten over accu's van gebruikte auto's binnenkomen, waardoor kopers meer vertrouwen krijgen in de batterij, namelijk anders letterlijk een zwarte doos. "

Vorig jaar ontdekte een onderzoek van de AAA dat wel 40 miljoen Amerikanen zouden overwegen om een ​​elektrische auto te kopen de volgende keer dat ze een auto kopen. Recurrent is van mening dat een gebrek aan informatie over de conditie en actieradius van de accu sommige van deze aankopen stopzet, dus verzamelde het gedetailleerde gegevens over de actieradius en accuconditie-informatie van vrijwillige EV-bestuurders. Het bedrijf gebruikte deze informatie vervolgens om een ​​database op te bouwen die de toekomstige batterijduur en actieradius van een elektrische auto kan voorspellen, en het levert voertuigrapporten aan deelnemende dealers en aan kopers en verkopers van elektrische auto's zelf.